Subject: Selgituspäring
From: "Ney-Lii Soomets" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 9 Jan 2025 09:53:34 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Palun selgitust järgmistele küsimustele mille esitan näidetele tuginedes.

1.Korteris on kütteliigiks ahi/pliit. Ahi eemaldatakse ning paigaldatakse
kogu korteri ulatuses elektripõrandaküte.

EHS §4 ütleb, et Ehitise ümberehitamine ehk rekonstrueerimine on
ehitamine, mille käigus olemasoleva ehitise omadused muutuvad oluliselt.
Ümberehitusena ei käsitleta olemasoleva ehitise üksikute osade vahetamise
samaväärse vastu. Ehitise ümberehitamine on eelkõige ehitamine, mille
käigus:

  1) muudetakse hoone piirdekonstruktsioone;

  2) muudetakse ja asendatakse hoone kande- ja jäigastavaid
konstruktsioone;

  3) paigaldatakse, muudetakse või lammutatakse tehnosüsteemi, mis muudab
ehitise omadusi, sealhulgas välisilmet;

  4) muudetakse oluliselt ehitise tööparameetreid või kasutatavat
tehnoloogiat;

  5) viiakse ehitis kooskõlla kasutusotstarbele vastavate nõuetega;

  6) taastatakse osaliselt või täielikult hävinud ehitis.

Ehitusgiidi lehel on juhised järgmised:

Luba ei vaja vannituppa elektripõrandakütte paigaldus, kui ei muutu
põrandakonstruktsioonid.

Küsimus:

Kas antud näite puhul on tegemist olulise ümberehitamisega, mis vajab luba
(ehitusteatise esitamist)?

2.Korterisse on ehitatud saun. Andmete esitamise teatise menetluse käigus
on selgunud, et elektrikeris ei ole paigaldatud kerise paigaldusjuhendi
järgi (ei vasta tuleohutusnõuetele).

Kas sauna ehitamine korterisse on oluline tehnosüsteemi muutmine?

Kuidas peab käituma sellisel juhul, kui andmete esitamise teatise käigus
on selgunud, et paigaldis ei ole nõuetekohaselt paigaldatud?

Heade soovidega

Ney-Lii Soomets

ehitusosakond

kasutuslubade talitus

640 4470